Trypocopris vernalis miniquilt - Zabawa "Z mchu i paproci" SPP 2019

Dzisiaj kilka słów o kolejnej ciekawej zabawie zorganizowanej przez Elę i Karolinę dla członków Stowarzyszenia Polskiego Patchworku. Panie rzuciły temat projektu i późniejszej wystawy (która już w czerwcu w Ogrodzie Botanicznym Marszewo) "Z mchu i paproci", a potem czekały na zgłoszenia uczestników. Jednak, aby nas zmotywować do wyjścia ze swoich stref komfortu, zabawa została tak pomyślana, że 4 tkaniny do naszej pracy dostaliśmy od innych uczestników! 

Nad tym co uszyję mogłam więc zacząć myśleć dopiero po otrzymaniu pocztą kuponów tkanin. Wtedy też miała miejsce burza mózgów. Las... Paproć... Mech... Porosty... Mrok... Wilgoć (niestety nadal jej za mało)... Kiedy ostatnio byłam w lesie? Co widziałam? Co zapamiętałam?

Te pytania naprowadziły mnie na wspomnienie wycieczki, którą odbyliśmy jesienią do lasu i zachwyt mojego Synka nad znalezionym tam chrząszczem. Temat już miałam: Trypocopris vernalis. Teraz trzeba było go jakoś uszyć ;). 
Na spotkaniach grupy Patchwork Wielkopolski poznaliśmy tzw. "krzywe szycie". Wykorzystałam tę technikę i zdobyte umiejętności do uszycia krzywego tła dla mojego chrząszcza. W tle znajdują się 4 z otrzymanych tkanin, dodatkowo grafika z jednej z nich jest jeszcze wykorzystana jako aplikacja na pierwszym planie pracy.
Gotowe tło wypikowałam z wolnej ręki w paprocie, liście oraz gałązki.
Sam owad to aplikacja i pikowanie z wolnej ręki wielu warstw czarnych tkanin o różnym połysku i tiulu. Po jego przyszyciu do tła dodałam pikując z wolnej ręki m.in. odnóża. 
Wystawa będzie liczyć około 50 prac i już dziś jestem ciekawa jak uczestnicy ugryźli ten temat i jakie patchworki stworzyli!

U mnie w domu nie obyło się bez głaskania ;) 
Dane techniczne:
Tytuł: Trypocopris vernalis
Rozmiar / Size: 50 *70 cm
Wypełnienie / Batting: koc z Ikei
Technika / Technique: krzywe szycie, aplikacja maszynowa, pikowanie z wolnej ręki
Tkaniny / Fabrics: zielone, czarne i brązowe z szafy
Nici do pikowania / Threads: Amanda ARRAS 140 nr 6595 , Gutermann M nr 192 (200)

Komentarze