Traditional Baltimore garden quilt #5 - Vase of Flowers

Mój czwarty blok (poprzednie bloki 22, 10, 7) w projekcie Tradycyjny ogród w Baltimore to idealny czas, aby spróbować czegoś nowego. Tym razem zachciało mi się po raz pierwszy aplikować odwrotnie. 

My fourth block (previous ones 22107) in Traditional Baltimore Garden Quilt it's a perfect time to try something new. I did reverse applique for the first time.

Muszę powiedzieć, że z dużą obawą podchodziłam do sprawy, więc wybrałam najprostszy bloków szytych tą techniką mianowicie blok numer 1 - wazę z otworem na środku i uszami (bo to właśnie wazy i kosze w tym projekcie są szyte z udziałem techniki aplikacji odwrotnej).

I must say, that I was pretty concerned about the case, so I've decided to choose the easiest block of that technique - block nr 1 - the vase with hole in the middle (all of the vases and baskets are made with use of reverse applique technique).


Wielki kamień spadł mi z serca, bo okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Były momenty, w których podobało mi się to nawet bardziej niż zwykłe aplikowanie ;). A najtrudniejszym w całym bloku okazał się element aplikowany normalnie, a nazwany przeze mnie  pieszczotliwie: "palczak" (ciekawe czy zgadniecie który to ;)).

It was a big relief when I realised that is not as hard as I thought it will be. There were a few moments when I enjoyed it even more than traditional application ;) By the way the hardest element appeared to be one sewed with traditional applique technique. I called it "creepy hand" (I wonder you would gues which one is that :) ).
W tym bloku jest jeszcze jedna nowość, której nie widzicie na zdjęciach. Jakiś czas temu dostałam od Ani z aploch.blogspot.com bardzo cenną przesyłkę-niespodziankę. Ania wiedząc jak bardzo wkręciłam się w te prace ręczne i mając wcześniejsze doświadczenie w hafcie wie co to znaczy dobry sprzęt, dlatego postanowiła podzielić się ze mną swoimi igłami i jedną z nich miałam okazję testować i aplikowałam nią właśnie ten blok. Aniu dziękuję :* ! 

Igła od Ani (TULIP Applique Needles #10 Big Eye THN-009e) dedykowana jest specjalnie technice ręcznej aplikacji. Jest to czwarty typ igły, którą pracowałam (choć tak naprawdę powinna napisać drugi, bo pierwsze dwa były "no name" oraz made in China i poraniły mi palce oraz porobiły dziury w tkaninach). Stąd też dzisiejsze PRZEMYŚLENIE: Teraz i ja wiem, że przy tak pracochłonnych projektach warto sięgnąć po ostry sprzęt z wyższej półki dla lepszego efektu, ale również dla swojego komfortu! 

Dane techniczne:
Wzór / Pattern:  Vase of Flowers
Autor: Marsha D. Radtke, A Baltimore Album 25 Applique patterns
Ilość elementów / the number of elements: 25 = 16 (green), 6 (red) , 3 (gold)
Technika / Technique: aplikacja ręczna/ hand applique, aplikacja odwrotna/ reverse applique
Tkaniny / Fabrics: tło Ecru od Lalabaj.pl, zielony: kolekcja Ambience (Northcott) od craftfabrc.pl,  czerwony: Basic Red (Stof) od craftfabric.pl, złoty: Artisan Spirit Shimmer (Northcott) od craftfabric.pl

Komentarze