Zryw - Biało-czerwona; konkurs SPP

"Zryw" to praca uszyta na konkurs, który Stowarzyszenie Polskiego Patchworku ogłosiło w styczniu br., a nawiązuje do rocznicy 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Jedynym wymogiem konkursowym (oprócz rozmiaru) było użycie w swoim quilcie tylko kolorów białego i czerwonego! 
Mój patchwork związany jest właściwie z moją małą ojczyzną. Również w tym roku 27 grudnia przypada 100 rocznica wybuchu powstania wielkopolskiego. To wydarzenie będące trochę w cieniu innych powstań, obchodzone jest bardziej lokalnie. Pomyślałam, że warto połączyć te dwie okrągłe rocznice i w ramach świętowania naszej wolności i tej lokalnej i tej krajowej uszyłam Zryw. Ponieważ mieszkam w Wielkopolsce, a mieszkańcy mojego miasta brali czynny udział w tych wydarzeniach postanowiłam, że orłem na mojej pracy nawiążę do sztandaru 1 Kompanii Średzkiej. 

Moja praca uszyta jest z bardzo różnych czerwonych kwadratów, wypikowana po całości w maki - symbol żołnierzy poległych w czasie I wojny światowej.
Na taką kanapkę naszyłam orła w postaci aplikacji trapunto. 
W białym kolorze dopikowałam z wolnej ręki napisy oraz daty (każdy wypikowany innym wzorem). 
Całość wykończona jest przeze mnie listwą niewidoczną z wierzchu (nauczyłam się tego z książki Marzeny Krzewickiej "Patchwork i quilt od podstaw").

Dzisiaj w Teatrze Ziemi Rybnickiej odbywa się wernisaż wystawy pokonkursowej. Cały spójny, bo biało-czerwony! To nasz patchworkowy sposób na świętowanie! Serdecznie zapraszam Was na tę wystawę do Rybnika (do 2 grudnia br.), ale również w innych miejscach Polski gdzie będzie gościć przez najbliższy rok. 

Zachęcam Was do obejrzenia wirtualnej galerii pięknych i bardzo różnorodnych prac.

Niezmiernie mi miło, że mój "Zryw" otrzymał wyróżnienie za szczególne wartości patriotyczne. Dziękuję serdecznie :)

Dane techniczne:
Wymiar / Size:  98 * 108 cm
Technika / Technique: pikowanie z wolnej ręki, aplikacja trapunto
Tkaniny / Fabrics: czerwone z domowych zasobów i od Ewy Kiltowo.pl, biały z Ikei
Nici / threads: Amanda Arras 140 kolory: 6000, 6906

Komentarze

  1. Wow Kamila jestem pod ogromnym wrażeniem. Technicznie dla mnie praca wykonana jest po prostu mistrzowsku: aplikacja, napisy, listwa - po prostu szacun kobietoI
    Wzruszyłam się, bardzo!!! nie powiem, że mam za szklane oczy, bo... mam. gratulacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję BARDZO BARDZO!
      Ogromnie się cieszę, że udało mi się moim szyciem wzruszyć!
      Dziękuję za te słowa. Pozdrawiam
      Kamila

      Usuń
  2. Gratulacje Kamila ! Świetna praca . Zresztą nie chciałabym byc w skórze jurorów - Taka różnorodność wspaniałych prac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie!!!
      Zgadzam się w 100%, że wystawa była różnorodna, na wysokim poziomie i jury miało bardzo trudny wybór.

      Usuń

Prześlij komentarz

Pozostaw swój ślad :)