Honin - Storm at sea quilt (12th Prague Patchwork Meeting 2018)

Wzór Sztorm na morzu (Strom at sea) (tutaj możecie przeczytać więcej o jego historii) spodobał mi się od pierwszego razu, gdy na niego natrafiłam! Nie miałam jednak ani pomysłu ani motywacji by do niego zasiąść! Aż wreszcie wybrano go na temat kategorii klasycznej w konkursie Prague Patchwork Meeting 2018! Cóż było robić? Lepsza okazja i motywacja się nie trafi. Wybrałam tkaniny i zasiadłam... No właśnie...

I fell in love with Storm at sea pattern from the moment I saw it for the first time (you can read about itself her). But I didn't have any quilt idea or motivation to make it. Finally it was chosen as theme of classic category in Prague Patchwork Meeting 2018 contest. What I was suppose to do? Better situation and motivation may not happen. So I chose the fabrics and started... Yeah...

  
To był wymagający cierpliwości i samozaparcia projekt, który porzucałam prawie na każdym etapie jego tworzenia (przerysowywanie na papierki, szycie na papierze, zszywanie w rzędy). Problemem nie było to, że jest trudny, ale BARDZO nudny i powtarzalny w szyciu. Był nawet moment (o zgrozo!) kiedy moja miłość do techniki FPP była zagrożona. Pomogły wspierające osoby w domu i na FB (dziękuję :) ).

It was a test for my patience and obstinatelution. I dropped this project in almost every stage of it creation. The problem was not difficulty of the pattern, but it boredomness. There even was a moment when my love to FPP technique was threatened. I would like to thank my supporting family and people from FB :)

Efekt bardzo mi się podoba i (o dziwo!) jest identyczny z założonym w pokolorowanym przeze mnie projekcie. 
Chyba dopiero drugi raz wprowadziłam w swoim patchworku asymetrię. Mam wrażenie, że przez to i przez jego minimalizm całość jest choć odrobinę mniej tradycyjna.

Pikowanie (często spotykane przy wzorze Storm at sea) w moim zamyśle nie miało odciągać uwagi od wzoru, a jeszcze bardziej go upłynnić. Zastosowałam więc proste echo tworzące efekt fal, a w kolorowym elemencie dodałam więcej szczegółów. Całość pikowałam przy użyciu stopki z górnym transportem.

I really like the final effect - it's exactly how I've imagine it. For the secound time I've introduced asymetry to my work - I hope it makes this project little less traditional.

Quilting was not meant to distract attention from the pattern, but to make whole thing smoother. I made simple echo to create wave effect. The colourful piece has some more details.
A w kolejnym poście podzielę się z Wami zdjęciami i wrażeniami z 3 wystaw, w których niedawno brały udział moje prace (także Sztorm na morzu - Honin). 

In my next post I will share with You pictures and my impressions from 3 exhibitions in which I took part recently (including Storm at sea - Honin).


Dane techniczne:
Tytuł: Honin
Wzór / Pattern:  Storm at sea
Rozmiar / Size: 160*190 cm
Ilość elementów: 
Technika / Technique: Foundation Paper Piecing, Echo quilting
Tkaniny / Fabrics: tło Ecru od Lalabaj.pl, batik niebieski od Lalabaj.pl, batik czerwony od Lalabaj.pl, żółty solid FreeSpirit lemon od b-craft.pl 

Komentarze

  1. Przepieknie wyszło. Nietypowo. I dlatego jeszcze bardziej interesująco

    OdpowiedzUsuń
  2. Kamila, świetne połącznie: tradycyjnie i minimalistycznie ! I znów duzo pracy :) Co znaczy Honin ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny sztorm! Pierwsze miejsce bym mu przyznała!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw swój ślad :)