Pocztówka: Pozdrowienia z Koszut, czyli ocalić od zapomnienia wielkopolskie koźlaki / Postcard: Greetings from Koszuty

Karolina z B-craft ogłosiła świetny Konkurs na letnią pocztówkę. Jak się okazało inspirację do uszycia takiego małego formatu można brać niemal zewsząd. Ja postawiłam na regionalizm lokalny i postanowiłam przybliżyć Wam na pocztówce ginące wielkopolskie wiatraki typu koźlak. 

Karolina from B-craft organized Summer postcard 2017 competition. I would not be myself if I did not try to sew so small format. I took my inspiration from local architecture. I want to show you on my postcard local disappearing windmills type "kozlak".
Temat jest o tyle dla mnie interesujący, że w okolicy mojego miasta jak grzyby po deszczu wyrastają nowe wiatraki energetyczne, a te wiekowe służące kiedyś do mielenia mąki umierają w samotności i zapomnieniu. A to przecież kawał historii jak i pięknej architektury. O wiatrakach z mojej okolicy, zarówno koźlakach, paltrakach jak i holendrach możecie poczytać TUTAJ. Polecam tą stronę, gdyż autor artykułu pokusił się również o ocenę aktualnego stanu wiatraków, co pokazuje jak szybko znikają z naszego krajobrazu.

It's an interesting topic for me because in my neighborhood are being built a lot of new wind power plants, but an old windmills which was used for making flour today are forgotten and slowly dying. Here you can read more about diffrent types of polish windmills and look in what a poor condition they are. It's really sad because it's a part of our history and folklore.
Postanowiłam uszyć wiatraki koźlaki stojące w miejscowości Koszuty niedaleko mojej rodzinnej miejscowości Środy Wielkopolskiej. Zatem jest to kartka pocztowa: Pozdrowienia z Koszut.

I sew windmills from Koszuty near my hometown Sroda Wielkopolska. So my postcard is called "Greetings from Koszuty". Now something about sewing. I used confetti technique. From four splashes of color to finished postcard.

A teraz przejdźmy do szycia. Od czterech kolorowych plam, 
poprzez to
 do wersji końcowej.
Dane techniczne:
Rozmiar (Size): 10 cm * 15 cm (4 * 6 inches)
Technika (Technique): confetti

Zapraszam Was również na wystawę prac konkursowych w Szczecinie oraz licytację wystawianych tam kartek patchworkowych (szczegóły w tym poście u Karoliny).

I really want to invite you to the exhibition of competition entries in Szczecin and the auction of postcard patches (details in this post in Karolina).

Komentarze

  1. Świetna kartka!Jak udało Ci się zmieścić tak wiele elementów i detali na tak małej powierzchni :) Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna pocztówka...aż coś mi w serduchu zakołatało ♥ Wspaniały pomysł ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Miło mi, że mój mały format trafił w Twój gust.

      Usuń
  3. Super, super :-) A rameczka to w ogóle kropka nad "i" :-) Właśnie rozważam,w jaki sposób wykończę moje kartki i przyznam, że lamówka też przeszła mi przez myśl :-) No i muszę kiedyś odwiedzić to miejsce!
    ps. ten większy pokazany na FB byłby wspaniały... szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekna kartka! Wiatrak taki klimatyczny... Szkoda, że już zanikają....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozostaw swój ślad :)